Pages

Tuesday, January 18, 2011

My borink routine




Today borink betul aku...datang aje kat Obg n gynae aka department sakit puan,carik cegu ade tidak. Melilau kalau carik unitbatch yang entah kemana,cari intern atau mam yg boleh tandakan register kami,ke hulu hilir kejap,carik kerusi dan duduk. Tunggu dan tunggu dan tunggu dan tunggu dan tunggu dan tunggu....sampailah ada cegu datang bagi ilmu kat kami...Maybe kelas tu akan berakhir dalam masa 1jam atau lebih bergantung pada jenis cegu yang datang. Di sini inginku beri jenis cegu yang datng ni kepada riga kumpulan.

A) People person : Okay,yang ini korang mesti dah biasa jumpa. Orangnya baik..sedap mata memandang,cakap pun tertib aje,tak marah marah, sabar aje dan amazingly sungguh tenang dan berkarisma dalam apa jua situasi.Beliau sentiasa dihurungi para pelajar yang pinginkan ilmu. Basicly tak ambil pusing dengan pelajar yang suka buat hal. Lebih senang begitu. Well kalau kita taknak ubah diri dan berusaha,sape lagi kan? Cegu aka para doktor ni bukan nye diberi gaji untuk mengajar pun.Kalau student tak usaha cari mereka,nak buat ape susah-susah makan suapka student macam tue.So, cegu yang dari jenis ni tak lokek ilmu, student approaceble dan sangat understanding. Tapi,awas kalau buat pasal dengan mereka, senang-senang aje dikau akan di cop student noty.

B) RSS syndrome : Ini jenis yang memang Rock sempoi selenga selalu. Bukan RSS feed tu ! Doktor aka cegu begini sememangnye di sukai ramai.Manekan tidak, U can do what eva U want in his/her class. In a sense of,dalam kelas dia bolehlah dengar lagu jap, makan chewing gum ke,streching sikit-sikit ke,usha kawan hencem n awek cun kat depan ke. Bukannye duduk straight manjang, tak goyang sane tak goyang sini, tunduk baca buku dia ingat kita tido,kadang-kadang menguap pun boleh jadi haram! Yang rocknya our new cegu,dis lady neurologist nih siap encourage students makan chewing gum. Lagi sorang otai kat Surgery deparment rilek aje tak pakai apron atau nama saintifiknya kot makmal di OPD.Kat india ni aje panggil apron. Jangan ingat apron dapur ye. Dia punya la sempoi sampai dia pun tak kesah intern dan PG tak pkai apron. Rock kan dia?

C) PMs person: Haaa...ni spesies terancam wa cakap lu. Tidak semua begitu.Walaupun lazimnya rmainya kate medic ni susah disebabkan golongan seperti mereka ini. Silap haribulan kalau jadi doktor dalam kelas mereka kna jadi  soldier/navy atau punching bag mereka... POW !! POW!!! Dengan kata lain,merana sungguh lah masuk kelas mereka. Student sentiasa akan alert dua tiga hari atau lebih teruk, habis aje kelas dia pada hari itu,sudah tntu-tentu dikau cuak-cuak ayam untuk pergi ke kelas seterusnya.


Published with Blogger-droid v1.6.5

0 comments:

Post a Comment

Thank You! Do recommend me other medical blogs or website!

 
Copyright (c) 2010 Medik Bloglist !. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.