Pages

Wednesday, May 11, 2011

Aku Putus Asa.


" Aku rasa aku dah silap buat pilihan.Aku tak patut jadi doktor"

" Kalau macam nilah gayanya, layakkah aku jadi seorang doktor?"


"Kenapalah Allah tak bagi aku lulus dalam exam?"

"Kenapalah aku nih selalu dapat markah rendah?"

"Kenapalah rasa malas sangat-sangat..."

"Kenapalah aku rasa macam biasa aje bila aku gagal?"

"Aku rasa nak BERHENTI aje."


                                  Astagfirullah  10x


Itu semua hanya kata-kata yang terbit dari dalam diri.

As someone told me,

We are our own enemy.

Dan sebenarnya Allah lah yang menjadi pakar motivasi bagi diri kita...

Dia memujuk kita melalui ayat-ayat yang terkandung dalam Al-Quran.

Antara intipati dalam firman Allah,

2:214 - Sabarlah dengan cubaan..

2:177- Bersabar dalam kemelaratan dan penderitaan..

2:216 -  Apa yang kamu tidak senangi baik untukmu, apa yang disukai adalah tidak baik bagimu..

2:218 - Berjihad dapat rahmat Allah

2.286 - Tidak diuji melainkan dengan kesanggupan hambanya

2:274 , 277- Tidak ada rasa takut dan mereka tidak bersedih hati

2:286- Allah tidak membebankan hambanya

7:201- Ingat Allah ketika dibayangi fikiran jahat

8:70 - Allah berikan yang lebih baik dari apa yang diambil

9:59 - Cukuplah Allah bagi kami...

10:107- Sabar ketika didatangkan bencana..


wahai hati sabarlah kamu dengan Ujian Ilahi.Sesungguhnya Dia lebih mengetahui apa yang terbaik untukmu. Sesungguhnya Allah telah memilih kamu untuk berada di jalan ini. Dan Ingatlah bahawa Allah tidak menguji hambaNya ndengan sia-sia melainkan untuk mendekatkan kamu dengan Dia


Astaghfirullah...

Astaghfirullah...

Astaghfirullah...

0 comments:

Post a Comment

Thank You! Do recommend me other medical blogs or website!

 
Copyright (c) 2010 Medik Bloglist !. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.